Programul Operational Asistenta Tehnica (PO AT)
Programul Operational Asistenta Tehnica (PO AT) este gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, Directia Generala Coordonare Sistem si Asistenta Tehnica in calitate de Autoritate de Management pentru POAT 2014‐2020.
PO AT 2014‐2020 este finantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) si are drept scop asigurarea unui proces de implementare eficienta si eficace a Fondurilor Europene Structurale si de Investitii (FESI) in Romania in conformitate cu principiile si regulile de parteneriat, programare, evaluare, comunicare, management, inclusiv management financiar, monitorizare si control, pe baza responsabilitatilor impartite intre Statele Membre si Comisia Europeana (CE).
Tipuri de beneficiari eligibili:
- Structurile responsabile de coordonarea si
controlul FESI, respectiv:
- MFE
- Autoritatea de Audit
- Autoritatea de Certificare si Plata
- Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice
- Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice si Compartimentele de Verificare a Achizitiilor Publice de la nivel regional
- Departamentul pentru Lupta Antifrauda
- Structurile
responsabile de gestionarea FESI, respectiv:
- Autoritatile de management si Organismele intermediare pentru POIM, POC si POAT
In vederea atingerii obiectivelor propuse, in cadrul POR au fost stabilite 3 Axe Prioritare, carora le corespund o serie de obiective specifice, prezentate sintetic in cele de urmeaza:
AXA PRIORITARA (AP) |
OBIECTIV SPECIFIC (OS) |
AP1 Intarirea capacitatii beneficiarilor de a pregati si implementa proiecte finantate din FESI si diseminarea informatiilor privind aceste fonduri. |
OS 1.1 Intarirea capacitatii beneficiarilor de proiecte finantate din FESI de a pregati si implementa proiecte. |
OS 1.2 Asigurarea transparentei si credibilitatii FESI si a rolului Politicii de Coeziune a UE. |
|
AP2 Sprijin pentru coordonarea, gestionarea si controlul FESI. |
OS 2.1 Imbunatatirea cadrului de reglementare, strategic si procedural pentru coordonarea si implementarea FESI. |
OS 2.2 . Dezvoltarea si mentinerea unui sistem informatic functional si eficient pentru FSC, precum si intarirea capacitatii utilizatorilor sai. |
|
AP3 Cresterea eficientei si eficacitatii resurselor umane implicate in sistemul de coordonare, gestionare si control al FESI in Romania. |
OS 3.1 Dezvoltarea unei politici imbunatatite a managementului resurselor umane care sa asigure stabilitatea, calificarea si motivarea adecvata a personalului care lucreaza in cadrul sistemului de coordonare, gestionare si control al FESI |